فرق شومیز و تونیک چیه

همه خانم ها در کمد لباس خود بلوزهای آستین بلند که آنها را با شلوار یا دامن ست می کنند و در دورهمی ها کاربرد زیادی دارد. بلوزهای زنانه تنوع زیادی دارند که پرطرفدارترین آنها شومیز و تونیک است. اما شومیز و تونیک با هم چه فرقی دارند. در این مطلب می خواهیم فرق بین تونیک و شومیز را با شما در میان بگذاریم. اگر تمایل دارید فرق تونیک با شومیز را بدانید، این مطلب را از دست ندهید.


خرید شومیز دخترانه شیک بهار و تابستانی

تفاوت شومیز و تونیک

شومیز به معنی پیراهن، از زبان فرانسوی ریشه می‌ گیرد و در گذشته به پیراهن ساده ای گفته می شد که زیر لباس‌ های دیگر می پوشیدند و متعلق به جنسیت خاصی نبود. خانم و آقایان استفاده می کردند.

پیدایش شومیز به دهه 1780 بر می گردد که بیشتر برای ورزش اسب‌ سواری استفاده می شد اما با استقبال گسترده‌ از آن، ضمن تغییراتی در نوع دوخت و جنس پارچه و طراحی آن، مورد استقبال قرار گرفت.
در حال حاضر شومیز تنها از سوی زنان مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا آستین بلند است. در واقع شومیز یک لباس راحت زنانه با جنس لطیف است که  احساس زیبایی و شیک بودن را در خانم ها ایجاد می کنند و در دورهمی های ساده تا مهمانی‌ های رسمی کاربرد دارد.

شومیز تنوع زیادی دارد و با پارچه های مختلفی از جمله ابریشم، توری، مخمل، نخی، حریر، لینن، جین و ... تولید می شود، معمولا نیز فرم خاصی در یقه و آستین شومیز ها وجود دارد.

شومیز سفید یکی از پر کاربردترین انواع لباس زنانه برای مجالس رسمی محسوب می شود. همچنین شومیز های ساده و اسپرت کارایی زیادی دارند و براحتی می توان آنها را با لباس های مختلف ست کرد.

به چه لباسی تونیک میگویند

تونیک لباس زنانه مناسب برای بالاتنه است که طراحی ساده‌ ای دارد، معمولا آستین بلند است، اما مدل آستین کوتاه آن نیز وجود دارد و قد آن کمی بلند از بلوز معمولی می باشد. جالب است بدانید تونیک در گذشته لباس مردانه بود. میزان تنگی و گشادی و جنس آن نیز در برند‌های مختلف فرق می کند.
مهم ترین ویژگی تونیک‌، بلند بودن، گشاد بودن، تنوع و قابلیت ست شدن آن با لباس‌ های مختلف است.

فرق تونیک با شومیز

بارزترین فرق بین تونیک و شومیز قد آنهاست. تونیک معمولا ظاهر بلندتری از شومیز دارد و روی ران پا قرار می گیرد، همچنین مدل آن ساده تر از شومیز است. هرچند مدل مجلسی آن نیز وجود دارد.