چگونه شلوار را زاپ دار کنیم؟

شلوار زاپ دار یکی از ترندهای حال حاضر است که طرفداران زیادی هم دارد. گرچه شلوار زاپ دار از گذشته نیز وجود داشت اما در سال های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اینکه میزان زاپ شلوار شما زیاد یا کم باشد بستگی به سلیقه و نوع استایل شما دارد. در این مطلب می خواهیم نحوه زاپ دار کردن شلوار را با شما درمیان بگذاریم. پس اگر برای شما سوال شده چگونه شلوار را زاپ دار کنیم این مطلب را دنبال کنید.

✨در این روزها فروشگاه آی بولک مدل های متنوع و جذابی از شلوارک های زنانه را ارائه کرده است؛ برای دیدن شلوارک‌های جدید فروشگاه آی بولک از لینک پایین دیدن فرمایید.

خرید شلوارک زنانه

چگونه شلوار خود را زاپ دار کنیم

ممکن است شما یک شلوار ساده داشته باشید و بخواهید آنرا زاپ دار کنید. برای زاپ دار کردن شلوار زنانه جین، روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه چند نمونه از آنها را به شما معرفی می کنیم.

نحوه زاپ دار کردن شلوار

برای زاپ دار کردن شلوار بهتر  است شلوارهای با قد کوتاه را انتخاب کنید و قبل از هرچیز در نظر داشته باشید که می خواهید کدام قسمت از شلوارتان را زاپ دار کنید.

بهتر است زاپ شلوار را بر روی بخش هایی از شلوار ایجاد کنید که کمی ساییدگی دارد. روی زانو، ران و قسمت های پایین شلوار، بهترین قسمت برای زاپ دار کردن شلوار است.

طرز زاپ دار کردن شلوار جین

یک روش ساده برای زاپ دار کردن شلوار جین را به شما آموزش می دهیم تا براحتی شلوار خود را در خانه زاپ دار کنید.

مواد لازم برای زاپ دار کردن شلوار 

  • تیغ موکت بُری
  • صابون خیاطی
  • قیچی
  • سوزن

برای زاپ دار کردن شلوار جین زنانه با تیغ مراحل زیر را انجام دهید:

1 - در اولین مرحله برای زاپ دار کردن شلوار جین، شلوار  خود را بپوشید تا جای مشخصی را برای ایجاد زاپ روی شلوار مشخص کنید. 5 سانتی متر بالاتر یا پایین تر از زانو، بهترین محل برای ایجاد زاپ روی شلوار است.

2 - بعد از اینکه محل دقیق زاپ دار کردن شلوار را مشخص کردید یک مقوا زیر همان قسمت از شلوار قرار دهید.

3 - با تیغ موکت بری برش هایی موازی و نامرتب روی شلوار زنانه ایجاد کنید. بهتر است برش ها همراه با کمی فاصله باشد.

4 - حالا با نوک سوزن سعی کنید تارهایی از بخش هایی که برش داده اید را به شکل ریش ریش خارج کنید.

5 - با یک موچین تارها را از هم جدا کرده و مراحل را برای هر قسمت تکرار کنید.

زاپ دار کردن شلوار لی مناسب مجلس

اگر می خواهید شلوارتان شکل مجلسی پیدا کند برای زاپ دار کردن آن می توانید در قسمتی از شلوار که دارای ساییدگی یا پارگی است، پارچه گیپور بدوزید.

روش زاپ دار کردن شلوار جین زنانه با سیم ظرفشویی

یک روش برای زاپ دار کردن شلوار لی استفاده از سیم ظرفشویی است. برای این کار با تیغ موکت بری چند خط ملایم روی شلوار لی زنانه ایجاد کنید و با سیم ظرفشویی روی قسمت هایی که خط انداخته اید بکشید.

زاپ دار کردن شلوار جین زنانه با رنده

با استفاده از رنده نیز می توانید شلوار جین زنانه را زاپ دار کنید. در این روش، بعد از مشخص کردن قسمت مورد نظر برای زاپ دار کردن شلوار، با رنده آن قسمت را بسابید. این کار را با احتیاط انجام دهید تا به شلوار آسیب نرساند.

زاپ دار کردن شلوار جین زنانه با سمباده

استفاده از سمباده روش دیگر برای زاپ دار کردن شلوار است. برای این کار ابتدا با با یک تیغ تیز چند خط روی قسمت مورد نظر ایجاد کنید، سپس با یک سمباده آن بخش را بسابید و تاروپود انرا ریش ریش کنید. به همین راحتی می توانید با سمباده شلوارتان را زاپ دار کنید.

نکته در مورد شلوار جین زنانه:

توجه داشته باشید که شلوار جین دخترانه سبک و شلوارهای کشی در مقایسه با جین های دخترانه سنگین و ضخیم بهتر زاپ دار می شوند.