به چه نوع لباسی پافر می گویند

لباس های زمستانی تنوع زیادی دارند و هر فرد با توجه به سلیقه ای که دارد می تواند سبک خاصی را برای استایل خود انتخاب کند. یکی از لباس های پرطرفدار زمستانی، پافر است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و قابلیت ست کردن با لباس های مختلفی را دارد. اگر می خواهید بدانید به چه لباسی پافر گفته می شود و برای ست کردن پافر به راهنمایی نیاز دارید این مطلب از آی بولک را از دست ندهید.

پافر چیه

پافر لباسی گرم و معمولا زیپ دار شبیه به جلیقه و کلاهدار است که در اندازه های کوتاه و بلند وجود دارد. جنس پافر از پلی استر یا نایلون است و بخش داخلی آن می تواند از جنس مخمل، خز و یا پر باشد. پافر ضمن اینکه گرمای خوبی دارد، سبک است و با پوشیدن برای ساعات طولانی شما را خسته نمی کند.

تولید پافر نخستین بار به ذهن یک شیمیدان استرالیایی به نام جوج فینچ رسید. رایج ترین مدل پافر بدون آستین است اما پافر آستین دار هم وجود دارد که برای استفاده در فصل سرما گزینه مناسبی می باشد. پافر در دو نوع زنانه و مردانه وجود دارد که پافر مردانه اندازه کوتاهتری دارد.

ضد آب بودن یکی از ویژگی های پارچه پافر است و نحوه دوخت پافر به صورت لایه لایه می باشد، به همین دلیل کمی حالت پف دار دارد.

پافر در طرح و رنگ های مختلفی تولید می شود و رایج ترین و پرطرفدارترین رنگ ها برای پافر، مشکی و طوسی هستند.


ست کردن پافر

پافر گرچه به سبک اسپرت نزدیک تر است اما برای ست کردن آن می توانید از لباس های رسمی هم استفاده کنید. برای ست کردن پافر در هوای سرد می توانید کتونی یا بوت بپوشید. برای انتخاب شلوار برای پافر، می توانید شلوار کتان، شلوار جین یا لگ تنتان کنید. همه چیز به فرم اندام و نوع ستایل و سلیقه شما بستگی دارد.

از آنجایی که معمولا پافر بدون آستین است، اینکه زیر آن چه لباسی بپوشید بسیار مهم است. یقه اسکی و هودی از پر کاربردترین لباس ها برای ست کردن با پافر هستند. پوشیدن پافر بهمراه لباس بافت و یا پیراهن نیز مناسب است.


قیمت پاور به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت پافر یا هر محصول دیگری به عوامل مختلفی بستگی دارد. در مورد پافر، ممکن است عوامل زیر تأثیرگذار باشند:

1.مواد اولیه: قیمت پافر ممکن است به مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن وابسته باشد. 

2. تقاضا و عرضه: نسبت تقاضا و عرضه بر روی قیمت پافر تأثیر دارد. اگر تقاضا برای پافر افزایش یابد و عرضه ثابت بماند، قیمت ممکن است افزایش یابد و برعکس، اگر تقاضا کاهش یابد و عرضه ثابت بماند، قیمت ممکن است کاهش یابد.

3. هزینه تولید: هزینه‌های مرتبط با تولید پافر، مانند هزینه نیروی کار، هزینه تجهیزات و هزینه حمل و نقل نیز می‌تواند بر قیمت تأثیرگذار باشد. اگر هزینه تولید افزایش یابد، قیمت نهایی پافر نیز ممکن است افزایش یابد.

4. قوانین و مقررات: ممکن است قوانین و مقررات مربوط به تولید، بسته‌بندی، توزیع و فروش پافر نیز تأثیرگذار باشند. مثلاً مالیات‌ها، محدودیت‌های وارداتی یا قوانین بهداشتی ممکن است بر قیمت پافر تأثیر بگذارند.

5. تغییرات ارزش ارز: اگر پافر وابسته به واردات باشد یا از مواد اولیه وارداتی تولید شود، تغییرات در نرخ ارز نیز می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد.