شومیز لینن چیست | راهنمای خرید شومیز لینن اسپرت زنانه و دخترانه

پارچه لینن یکی از انواع پارچه ‌های سبک و لطیف موجود در بازار است که در دنیای مد بسیار کاربرد دارد. این پارچه به دلیل الیاف خاصی که دارد می توان انواع طرح‌ ها را بر روی آن گلدوزی کرد. پارچه لینن در نهایت به یک پارچه تزیین شده زیبا تبدیل می شود. در ادامه توجه شما را به راهنمای خرید شومیز لینن اسپرت زنانه و دخترانه ارزان و گل دوزی شده بلند و کوتاه و مجلسی جلب می نمائیم.


خرید شومیز لینن دخترانه و زنانه


شومیز لینن چیست | راهنمای خرید شومیز لینن اسپرت زنانه و دخترانه

امروزه این پارچه در ایران برای تولید انواع مانتو ها و شومیزها استفاده می شود. دلیل محبوبیت این نوع پارچه ها نسبت به پارچه‌ های پنبه ‌ای این است که پارچه لینن علاوه بر اینکه به راحتی در دسترس است، در شستشوهای مداوم نیز مقاومت بیشتری از خود نشان داده است.

 در نتیجه برخلاف پارچه‌ ها‌ی پنبه‌ ای که در اثر شستشوهای مداوم انسجام خود را از دست می دهند و کهنه تر به نظر می رسند، پارچه های لینن منسجم ‌تر هستند. همچنین در تولید این پارچه ها از منابع طبیعی استفاده شده، بنابراین پارچه ‌ای مناسب و سازگار با محیط‌ زیست است.

دلیل دیگری که از این پارچه ها برای دوخت انواع مانتوها، تونیک و شومیز استفاده می شود، این است که در ‌واقع نیازی به اتو کردن ندارند، مگر اینکه واقعا چروک شده‌ باشند. البته بهتر است بدانید که داشتن چین‌ و ‌چروک‌ های طبیعی در این پارچه ها باعث ایجاد یک زیبایی خاص می شود.

اما به هرحال اگر لباس شما به شدت چروک شده است و تصمیم دارید که آن را اتو کنید، بهتر است این لباس را تا زمانی که هنوز رطوبت دارد اتو کشی کنید. همچنین توجه داشته باشید که با درجه متوسط اتوکشی را انجام دهید.



شومیز چیست؟

همانطور که می دانید شومیز یک کلمه فرانسوی است که طیف گسترده ای از انواع لباس های زنانه مانند تی شرت، بلوز، ژاکت و تونیک را شامل می شود. اما این کلمه فرانسوی در کشور ما معنای خاصی دارد و به لباس هایی که جنس، دوخت نرم، لطیف و توری دارند، شومیز گفته می شود.

این پوشش ها در انواع مدل ها و طرح های کوتاه، بلند، آستین دار و بی آستین در بازار یافت می شود. این لباس ها معمولا در مهمانی ها و مجالس رسمی تا نیمه رسمی استفاده می شوند. البته نوع خاصی از شومیز نیز وجود دارد که در کشور ایران به عنوان مانتو استفاده می شود. این پوشش یک لباس مشترک بین طبقه اشرافی و ضعیف جامعه است و تنها تفاوت موجود در این پوشش ها؛ جنس پارچه و نوع دوخت آنها است.

شومیز لینن چیست؟

این شومیز به دلیل جنس خاص، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. پارچه این لباس به خوبی هوا را از خود عبور می دهد بنابراین می تواند به تنظیم دمای بدن و از بین بردن رطوبت به شما بسیار کمک ‌کند. به همین دلیل شما می توانید از این نوع شومیز، تقریبا در تمامی فصول سال استفاده کنید.

شومیز لینن در هر حالتی می تواند برای شما یک استایل مناسب ایجاد کند و بدون اینکه نیاز باشد وقت زیادی را صرف کنید، با پوشیدن شومیز لینن شیک و زیبا به نظر برسید. بطور کلی استفاده از شومیز لینن یک انتخاب مناسب برای زندگی امروزه است. به چند دلیل استفاده از شومیز لینن برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود. این دلایل عبارتند از:

1.مراقبت از پارچه این لباس بسیار آسان است.

2.شومیز لینن در هنگام استفاده طولانی مدت و شستشوی مداوم به راحتی رنگ و انسجام خود را از دست نمی دهد.

  1. شومیز لینن، آب نمی رود.

4.نیاز به اتوکشی ندارد.

5.به راحتی می توانید شومیز لینن را برای یک استایل رسمی ست کنید.

برخی از شومیز های لینن طراحی شده، برای فصل تابستان مناسب هستند. هرچند که پارچه لینن را به عنوان پارچه چهار فصل نیز می شناسند و لباس های تهیه شده از این جنس پارچه را می توان در تمامی فصول سال استفاده کرد. شومیزهای لینن اغلب قیمت متوسط رو به بالایی دارند.

بنابراین بهتر است توجه داشته باشید، اگر شومیز لینن شما قیمت پایینی دارد ممکن است با الیاف پنبه مخلوط شده باشد. همچنین اگر در ساختار این پارچه به جای الیاف خالص لینن از بامبو هم استفاده شده باشد، چروک پذیری آن تا حدودی از بین می رود.

انواع شومیزهای لینن

شومیزهای لینن یکی از پرطرفدارترین نوع شومیزهای اسپرت موجود در بازار هستند .با پوشیدن شومیزهای لینن شما حس راحتی بسیار متفاوتی خواهید داشت، زیرا این شومیزها بسیار سبک هستند.

شومیز لینن بلند و گل دوزی شده

این نوع شومیز که به عنوان مانتو هم استفاده می شود، یک شومیز بسیار کاربردی برای فصل های بهار و تابستان است. شما می توانید این شومیز را با یک شلوار راسته کوتاه جین به همراه یک کفش کالج دخترانه ست کنید و با یک شال نخی و یک اکسسوری مناسب استایل زیبای خود را به خوبی کامل کنید.

شومیز لینن کوتاه گل دوزی شده

این نوع شومیز برای شرکت در مهمانی های خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب است. شما می توانید برای شیک پوشی بیشتر از یک شلوار لگ یا جین کششی به همراه صندل های پاشنه دار استفاده کنید.


شومیز لینن مجلسی

این نوع شومیز برای قرارها و مجالس رسمی مناسب است و شما می توانید این شومیز را با یک شلوار پارچه ای دمپا گشاد و یک کفش دخترانه تخت و یا یک صندل عروسکی ست کنید.

شومیز لینن اسپرت

شومیز لینن اسپرت را می توانید با یک شلوار جین جذب، یک جفت کفش‌ اسپرت و انواع کفش های کالج به خوبی ست کنید. برای شیک تر شدن استایل خود لازم است به رنگ شومیز، شلوار و کفش خود دقت داشته باشید. این شومیز را می توانید برای استایل روزمره خود استفاده کنید.

شما همچین می توانید برای ست کردن شومیزهای لینن از شلوارهای کتان نیز استفاده کنید. فقط لازم است به ترکیب رنگ ها توجه داشته باشید.

طرفداران استایل‌ های مینیمال می توانند از شومیزهای لینن ساده و تک رنگ برای ست کردن استایل خود استفاده کنند. این شومیزها با تمامی لباس‌ها به راحتی ست می‌ شوند و می توانند یک استایل زیبا را برای شما خلق کنند. از بین شومیزهای تک رنگ لینن، شومیزهای ساده با رنگ سفید محبوبیت بیشتری دارند. دلیل آن این است که این شومیزها را می توانید به آسانی با شلوارهای کتان، جین و دامن ‌های بلند به خوبی ست کنید.