انتخاب لباس مناسب با رنگ پوست به سبک بازیگران بالیوود!

انتخاب لباس مناسب با رنگ پوست به سبک بازیگران بالیوود!

انتخاب لباس مناسب با رنگ پوست نکته ایه که در استایل ما خیلی تاثیر داره. بهتره که افراد بعد ازین که به آگاهی کامل از تیپ اندامشون رسیدن انتخاب لباسشون رو بر مبنای رنگ پوستشون انجان بدن. به طور کلی رنگها یا با رنگ متضادشون یا با رنگ همجوارشون جلوه پیدا میکنن بخصوص که دارای شدت رنگی بیشتری هم باشن. در نتیجه هرچی شدت رنگی کمتر باشه یا به اصطلاح رنگ خفه تر باشه یا چرک تر باشه تاثیرش روی پوست کمتره.

کلید انتخاب لباس مناسب برای پوست های تیره و روشن !

بهترین انتخاب رنگ متناسب با رنگ پوست انتخاب میشه. به این شکل که برای پوست های روشن رنگهای روشن و برای پوست های تیره رنگهای تیره متناسب تره. شاید فکر کنید چرا ؟ علتش رو میشه اینطور توضیح داد که درجه روشنی و تیرگی پوست با این هارمونی به درجه مطلوبی میرسه.

رنگ تیره پوست رو روشن تر و رنگ روشن پوست رو تیره تر نشون میده بنابراین فردی که دارای پوست تیره هست و لباس با رنگ تیره رو انتخاب میکنه میخواد از این طریق رنگ پوستش رو به درجه مطلوب برسونه و همین طور فردی که رنگ پوست روشن داره با  انتخاب لباس مناسب که رنگ روشن داره باعث میشه رنگ پوستش رو متعادل تر نشون بده.

یک نکته طلایی !

نکته ای که درمورد رنگ مشکی وجود داره اینه که افراد دارای پوست روشن با پوشیدن این رنگ روشن تر به نظر میرسن. دلیل این امر اینه که رنگ مشکی دارای قدرت جذب فوق العاده بالاییه یعنی رنگ همجوار خودش رو در خودش جذب میکنه. بنابراین فردی که دارای پوست روشن هست اگر رنگ مشکی رو برای لباسش انتخاب میکنه ممکنه که دچار یک رنگ پریدگی در چهره بشه. در اینجا برای فردی که دارای رنگ پوست روشنه و انتخاب لباس مناسب با رنگ مشکی رو داره توصیه میشه که از اکسسوری رنگی در مجاورت چهره استفاده کنه مثل گردنبند رنگی، گل سینه رنگی یا یک شال رنگی

همین رنگ لباس مشکی برای افرادی که رنگ پوست تیره ای دارن انتخاب خیلی مناسبیه چون رنگ مشکی رنگ تیره ی پوست رو هم جذب میکنه و درجه ی رنگ پوست رو به یه درجه ی مطلوبی میرسونه. در نقطه ی مقابلش رنگ روشن برای رنگهای پوست تیره توصیه نمیشه چون تیرگی رو در چهره تشدید میکنه.

چطور با توجه به رنگ پوستمون لباس مناسب انتخاب کنیم؟

رنگ های روشن برای پوست های سفید و مایل به زردی چهره رو رنگ پریده و بی روح میکنه. بهتره در کنار این رنگهای روشن از ترکیب رنگ های شاد هم استفاده بشه.

رنگ رو میشه با ترکیب رنگهای همجوارش تضعیف کرد. تصور کنید چهره ای که رنگ پوست روشن و مایل به زردی و رنگ پریدگی داره. اگر که تمایل به به استفاده از رنگهای زرد و اکت داشته باشه رنگ پریدگی صورتش رو تشدید میکنه. در اینجا بهتره با استفاده از رنگها ی همجوارش مثل حنایی یا قرمز آجری که شدت رنگی بیشتری دارن میتونه چهره ی جذاب تری رو نشون بده و رنگ پریدگی چهره رو از بین ببره. با این نکته میشه رنگ پوست رو با رنگ لباس کنترل کرد.

یاد بگیرید چطور رنگ پوستتون رو تشخیص بدید :

در حالت کلی رنگ پوست رو به 3 دسته تقسیم میکنیم : رنگ های پوست با درجه گرم و تیره. رنگ های پوست با درجه سرد و روشن. رنگهای پوست متوسط که بین دو تا گروه دیگه قرار میگیرن.

روش های انتخاب لباس مناسب برای پوست های گرم، سرد، و متوسط

چه رنگ هایی برای پوست های با درجه گرم و تیره توصیه میشه؟

با تکنیک تشابه رنگی برای این دسته میشه رنگ های تند و گرم رو پیشنهاد کرد. رنگهای تنالیته زرد نارنجی ها ، قرمز، بنفش، قهوه ای ، قهوه ای مایل به قرمز از جمله این رنگ ها هستن

اگر بخواین از تکنیک متضاد استفاده کنید برای پوست های گرم و تیره میشه رنگ های سبز زیتونی، سبز آبی ها و ماشی رو پیشنهاد کنیم

اگه فردی با رنگ پوست تیره و گرم تمایل به استفاده از رنگ سفید و روشن داشته باشه ترجیحا پیشنهاد اینه که از رنگ شیری یا استخوونی استفاده کنه

 

چه رنگ هایی برای پوست های روشن و سرد توصیه میشه؟

برای این دسته رنگ های زنده و شاد رو توصیه میکنیم. رنگ های ملایم ، رنگ های پاستلی ، رنگهای خنثی. پوستهای سفید با گونه های گل انداخته بهتره رنگهای سرد مثل آبی، سبزآبی ها و انواع سبز ها و رنگ بنفش رو انتخاب کنن.

برای نوع دوم در خانواده رنگ پوست روشن ینی رنگ مایل زرد یا به اصطلاح رنگ پریده رنگهایی که توصیه میشه رنگهای سرد مات مثل فیلی و سورمه ای هست.

چه رنگ هایی برای پوست های متوسط توصیه میشه؟

این دسته باید دقت کنند که بیشتر متمایل به کدوم یک از اون دو گروه دیگن و بعد رنگ لباسشون رو انتخاب کنن. این گروه شانس بیشتر و گستره وسیع تری از رنگ ها رو برای انتخاب لباس مناسب دارن و در نتیجه انتخاب راحت تری هم دارن.

 نکته دیگه ای که در مجموع خیلی قابل توجه هست اینه که میشه خیلی هوشمندانه از شدت رنگ برای بهتر دیده شدن استفاده کرد. مثلا تصور کنید فردی با اندام درشت و رنگ پوست روشن و متمایل به زرد علاقمند به استفاده از رنگ آبی باشه. ما بهش پیشنهاد میکنیم که از رنگ فیلی یا سورمه ای استفاده کنه یا همین فرد اگه تمایل به استفاده از رنگ قرمز داشته باشه ما پیشنهاد میکنیم که با بالا بردن شدت رنگ یعنی استفاده از خاکستری رنگی ها مثل قرمز تیره پوستتون رو به درجه مطلوب برسونید.

اگه شما فردی هستید که نسبت به اندام خودتون آگاهی کامل دارید و رضایت خاطر هم دارید هیچ محدودیتی برای انتخاب رنگ ندارید. همه ی این نکات برای بیشتر برازنده شدن شماست.