چگونه لباس کودک را ضدعفونی کنیم

چگونه لباس کودک را ضدعفونی کنیم. دنیای مراقبت از نوزادان و کودکان، دنیایی پر از عوامل چالش ‌برانگیز است. اما شستن و ضدعفونی کردن لباس کودک چندان کار پیچیده‌ ای نمی باشد و فقط باید مراقب باشید که لباس‌ های ظریف نوزاد حین شستن آسیب نبیند. از آن‌ جایی که لباس نوزادان و کودکان بیش از بزرگسالان در معرض انواع لکه‌ ها قرار دارد، بهتر است که اطلاعات خود را درباره انواع روش‌ های لکه‌ بری لباس کودک افزایش دهید. با دانستن چند روش مهم و کمی تمرین، شستن لباس نوزاد برای شما به سادگی آب خوردن خواهد بود. در این مطلب به شناخت نکات شستشوی لباس کودک و ضدعفونی کردن آن می پردازیم.

ضدعفونی کردن لباس کودک

اهمیت شستشو  وضدعفونی لباس کودک قبل از استفاده را فراموش نکنید. در برخی موارد اتفاق افتاده که پس از پوشیدن لباس نوزاد شاهد بروز حساسیت روی پوست کودک و نوزاد شده اید. بنابراین فرقی ندارد که لباس کودک آماده باشد یا در خانه دوخته باشید بهتر از است قبل از استفاده آن را بشویید. به دلیل اینکه کودکان پوست حساس تری نسبت به بزرگسالان دارند. با اینکار شما مطمئن می شوید که پوست کودک دلبندتان جوش نمی زند و حساسیت نشان نمی دهد.

مطلب پیشنهادی: چگونه جوهر را از روی لباس پاک کنیم ؟ آسان ترین روش ها

شوینده مناسب برای ضدعفونی کردن لباس کودکان

  • یکی از راه های پیشگیری از بروز حساسیت روی پوست کودکان استفاده از شوینده ای ملایم و مناسب لباس نوزادان و کودکان است. به همین دلیل قبل از اقدام به شستشو لباس کودک خود، باید بهترین شوینده مناسب لباس کودک را انتخاب کنید. پوست برخی کودکان حتی به شوینده ایی که رایحه داشته باشد، حساسیت نشان می دهد پس باید این نکته نیز توجه داشته باشید و شوینده ای غیر معطر را انتخاب کنید.
  • همچنین ممکن است برخی کودکان اگزما داشته باشند که علائم آن تکه های قرمز روی پوست، پوسته پوسته شدن و خشک شدن در ناحیه صورت آرنج و زانو هاست که لازم است در این موارد از پزشک بخواهید راهنمایی هایی برای شستشوی لباس و مراقب از پوست کودک را به شما  بدهد. به دلیل اینکه پوست کودکانی که اگزما دارند به شوینده یا صابون ها حساسیت بیشتری نشان می دهند.
  • در موارد دیگر بهتر است برای شستشوی لباس کودک از مایع شوینده بجای پودر شوینده استفاده کنید به دلیل اینکه مایع لباسشویی بهتر است. پودر شوینده داخل تار و پود لباس رفته و آن را پاک می کند، اما از خود لکه های پودری روی لباس می گذارند که امکان دارد پوست کودک تحریک شود . بنابراین؛ لازم است در آبکشی آنها دقت کنید.

ضدعفونی کردن لباس کودک

  • برای ضدعفونی کردن لباس کودک، ابتدا باید نوع لکه را شناسایی کنید. به دلیل اینکه معمولا لکه های پروتئینی روی لباس کودکان باقی می ماند و پروتئین نیز از خطرناک ترین انواع باکتری ار جذب می کند. پس باید اطمینان حاصل کنید که لکه ها با شوینده های مخصوص کودک که در داروخانه ها موجود است، پاک می شوند.
  • هرگونه بزاق و ترشحات خشک را از روی لباس کودک بتراشید به دلیلی اینکه ممکن است مملو از باکتری باشند و آن نقطه محل تکثیر باکتری ها شود که موجب بیمار شدن کودک شود. برای پاک کردن این مواد از ضدعفونی کننده های مخصوص کودکان استفاده کنید.
  • لباس کودک را در محلول سرکه سفید قرار دهید تا خیس بخورد. سرکه سفید به عنوان یک محلول ضدعفونی کننده اثبات شده که به علت طبیعی بودن برای پوست کودک خطر ندارد. توجه داشته باشید که سرکه خالص بیش از حد اسیدی می باشد و برای رقیق کردن باید با یک یا دو فنجان آب مخلوط کنید و سپس لباس را به مدت سی دقیقه بخیساند.

همچنین بخوانید: نکات شستشوی لباس کودک

نکاتی برای شستشو و ضدعفونی لباس کودک

  • بعد از کثیف شدن لباس کودک، در اولین فرصت آنرا بشویید.
  • برای شستشوی لباس های بدون لکه از آب گرم استفاده کنید.
  • بهتر است برای شستشوی لکه از آب سرد استفاده کنید.
  • از وایتکس و سفید کننده های دیگر برای شستشوی لباس کودک استفاده نکنید.
  • از نرم کننده لباس برای شستشو و ضدعفونی کردن لباس کودک استفاده نکنید.
  • برای ضدعفونی کردن لباس کودک آنها را در معرض نور خورشید و در هوای آزاد قرا دهید.
  • در هنگام شستشو بلباس کودک، آنها را به خوبی آبکشی نمایید.