چه رنگ لباسی به پوست تیره می‌ آید

همه دوست دارند که زیبا به نظر برسند. هنگام خرید لباس حتی اگر زیاد پیرو مُد نباشید، باید به انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست خود توجه داشته باشید. لباسی که با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد جذابیت شما را افزایش می دهد و باعث می شوید شما در لباس خود بدرخشید. در این مطلب تصمیم داریم بهترین رنگ لباس برای پوست تیره را مورد بررسی قرار دهیم تا بخوبی متوجه شوید چه رنگ لباسی به پوست تیره می‌ آید و ترکیب چه رنگ لباسی با پوست تیره تناسب ندارد، پس تا انتها با آی بولک همراه باشید.

به رنگ پوست تیره چه رنگ لباسی میاد

اینکه یک لباس زیبا و باکیفیت تهیه کنید خیلی خوب است اما  بکار بردن سبک‌ ها و رنگ‌ های مناسب با رنگ پوست شما نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید تا لباس در تن شما جذابیت داشته باشد و به اصطلاح خودش را نشان دهد.

سعی کنید رنگ پوست خود را بخوبی بشناسید تا در انتخاب رنگ لباس براحتی تصمیم بگیرید. اگر پوست تیره ای دارید از رنگ لباس مناسب برای پوست های تیره استفاده کنید. در ادامه چند رنگ لباس مناسب پوست تیره را به شما معرفی می کنیم.

چه رنگ لباس هایی به پوست سبزه میاد

بطور کلی می توان گفت رنگ‌ های روشن برای پوست تیره مناسب‌ تر هستند. صورتی و قرمز نیز دو رنگ لباس مناسب برای پوست های تیره هستند. همچنین انتخاب رنگ‌ های گرم برای افرادی با پوست تیره فوق العاده و عالی است.

اما انتخاب لباس‌ هایی به رنگ زرد تیره یا انواع رنگ‌ های زیتونی تیره برای پوست های تیره مناسب نیست.



راهنمای انتخاب رنگ لباس مناسب پوست تیره

رنگ پوست تیره شامل رنگ چهره‌ ی مردمان مختلفی از جمله آفریقایی‌ ها، مردم مدیترانه، هندی‌ ها و حتی برخی از مردم آسیای شرقی می‌ شود. 

معمولا بیشتر افرادی که رنگ پوست تیره دارند، رنگ چشم و موی آنها هم تیره است و در انتخاب رنگ لباس باید به این نکته هم توجه داشته باشند، زیرا رنگ چشم و مو مکمل رنگ لباس هستند و در زیبایی کلی شما تاثیر بسیار زیادی می‌ گذارند. 

هرچند افرادی هم هستند که با وجود رنگ پوست تیره رنگ چشم و موی آنها روشن است. در هر حال، مهم‌ترین نکته این است که این مسئله را هنگام انتخاب رنگ لباس خود در نظر بگیرید و برای انتخاب رنگ لباس مناسب برای پوست تیره، به رنگ چشم و مو هم توجه داشته باشبد.


همچنین بخوانید : با مانتو های تیره چه شال هایی ست کنیم | با مانتوی مشکی چه رنگ شالی بپوشیم ؟

همچنین بخوانید :  چگونه لاغر دیده شویم | 7 فرمول طلایی لاغر دیده شدن



رنگ لباس مناسب برای پوست های تیره

در انتخاب لباس مناسب برای پوست های تیره همیشه هم نباید رنگ ها کاملا با هم هماهنگ باشند. گاهی وجود تضاد در رنگ ها هم می تواند به عنوان رنگ لباس برای پوست تیره مناسب باشد.

کنتراست یا (تضاد و تقابل دو رنگ)

اولین و شاید مهم‌ترین نکته‌ ای که در مورد کنتراست رنگ باید بدان توجه شود، این است که رنگ‌ های مختلف وقتی در مقابل یکدیگر قرار می‌ گیرند، شاید خیلی هماهنگ بنظر نرسند، اما وقتی نوبت به مد و انتخاب لباس می‌رسد، موضوع فرق می کند. به عنوان مثال، رنگ آبی با پس‌ زمینه سبز در مقایسه با رنگ آبی با پس‌ زمینه سفید یا سیاه متفاوت به نظر می‌ رسد. 

دو نوع کنتراست وجود دارد: کنتراست درخشندگی (روشنایی) و کنتراست رنگ. هر دو در مد و فشن بسیار اهمیت دارند و با موضوع مورد بحث ما یعنی بهترین رنگ برای پوست تیره مرتبط هستند.

مثلا دو رنگ آبی و زرد دارای کنتراست بالای درخشندگی و کنتراست بالای رنگ بالایی هستند (حتی اگر هر دو کاملاً اشباع شده باشند). رنگ آبی درخشندگی کمی دارد در حالی که رنگ زرد بسیار درخشان است و این باعث ایجاد کنتراست بالا در درخشندگی می‌شود. به علاوه، این دو رنگ در طیف رنگ ها فاصله زیادی از یکدیگر دارند که باعث می‌شود کنتراست رنگی بالایی هم داشته باشند.

به طور کلی، همه رنگ‌ ها در یکی از دو دسته رنگ‌ های گرم و رنگ‌ های سرد قرار می‌گیرند. زمانی که دو رنگی که در یک دسته هستند، در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، باعث ایجاد هماهنگی بهتری می‌شوند اما شاید ترکیب رنگ چندان جذابی ایجاد نشود. اما وقتی که رنگ‌ ها از دو دسته مختلف باشند، همدیگر را تکمیل می‌ کنند.

با این وجود، ست کردن رنگ‌ هایی با کنتراست بالا بسیار سخت‌ تر است. پیشنهاد می کنم در انتخاب رنگ لباس مناسب برای پوست های تیره،به رنگ‌ های دارای کنتراست بالا با پوست بدنتان توجه کنید. 

به طور کلی مشکی، خاکستری تیره و سایر رنگ‌های تیره، به خصوص قهوه‌ ای و زیتونی تیره، معمولاً گزینه‌ های خوبی برای ایجاد کنتراست با پوست تیره نیستند. به عبارت ساده‌ تر، سعی کنید لباس‌ هایی بپوشید که رنگ بسیار متفاوتی با رنگ پوست تیره شما دارند.  

لباس‌ های تیره‌ بر روی پوست‌ تیره شما را تیره تر می کند و چهره شما را جدی نشان می دهد. به این دلیل که برای افراد دارای کنتراست پایین (یعنی هنگامی که رنگ مو، پوست و چشم‌ ها همگی تیره هستند)، پوشیدن لباس‌ تیره یا مشکی زیبایی های شما را برجسته نمی کند و تنها شما را عبوس و جدی نشان می دهد.

با جایگزین کردن پیراهن سفید به جای پیراهن مشکی می‌ توانید معجزه کرده و ظاهر خود را جذابتر کنید. بنابراین، کنتراست برای یک ظاهر متعادل ضروری است. اگر ویژگی‌ های ظاهری شما باعث می‌ شوند که کنتراست پایینی داشته باشید، سعی کنید بیشتر از ترکیب رنگ‌ های متضاد استفاده کنید.

رنگ‌ های گرم و پوست تیره

بهترین گزینه‌ ی ممکن برای افرادی با رنگ پوست تیره، لباس‌ هایی با رنگ‌ های گرم مثل نارنجی، صورتی، زرد و قرمز هستند. استفاده از رنگ‌ های گرم باعث درخشش چهره افراد با پوست تیره می‌ شود و افرادی با پوست تیره معمولاً با پوشیدن لباس‌ هایی با رنگ‌ های گرم یا روشن بهتر از دیگران به نظر می‌ رسند. 

با وجود اینکه استفاده از رنگ‌ های روشن و گرم معمولاً بهترین و ساده‌ترین گزینه برای افرادی با پوست تیره به شمار می‌رود. اما بیش از حد به این مزیت بها ندهید. به عنوان مثال، توصیه می‌شود که لباس‌ هایی با رنگ گرم که بسیار روشن (مانند طلایی) یا بیش از اندازه براق (زرد کمرنگ) هستند را نپوشید. این به دلیل که کنتراست این رنگ ها خیلی زیاد است و موجب جلب توجه بیش از حد لباس‌ ها می شود.پس کنتراست خوب است، اما  نباید در استفاده از آن زیاده‌ روی کرد. یک لباس کلاسیک به عنوان رنگ لباس مناسب برای پوست تیره که همیشه عالی به نظر می‌ رسد: لباس صورتی روشن با یک جفت کفش ورزشی سفید است. 


همچنین بخوانید : با مانتوی رنگی چه شالی سر کنیم | نحوه ست کردن با مانتو رنگی

رنگ‌ های سرد و پوست تیره

در صورتی که رنگ پوست تیره دارید، پوشیدن لباس‌ هایی با رنگ‌ های سرد از قبیل آبی تیره چندان جالب به نظر نمی‌ رسد. این رنگ‌ ها، شما را بی رنگ و رو نشان می دهد و از جذابیت چهره شما کم می کنند. چنین رنگ هایی برای افرادی با پوست روشن مناسب هستند.

اگر به رنگ های سرد علاقه دارید به عنوان یک فرد دارای پوست تیره می‌ توانید روش خاصی را برای استفاده از رنگ‌ های سرد بکار ببرید:

یکی از روش‌ های انجام این کار، انتخاب رنگ‌ های سرد روشن است. به عبارت دیگر، می‌ توانید آن‌ ها را با رنگ‌ های گرم و روشن ترکیب کنید تا تعادل برقرار شود. برخی از رنگ های سرد برای افرادی با پوست تیره، تضاد عالی ایجاد می‌ کنند. همچنین می توانید لوازم جانبی مانند عینک آفتابی، کراوات یا جوراب خود را از رنگ روشن و سرد انتخاب کنید.

رنگ‌ های خنثی و پوست تیره

از آنجایی که رنگ خنثی اغلب از اهمیت بسیار زیادی در صنعت مد برخوردار است، بیشتر در پوشیدن لباس‌ هایی با رنگ‌ های غیر تهاجمی و برجسته‌ سازی رنگ‌ های پررنگ‌ تر کاربرد دارد. به طور کلی رنگ های خنثی، رنگ‌ های غیر تهاجمی نامیده می‌ شوند که شامل سیاه، سفید، خاکی، خاکستری، بژ، قهوه‌ ای و رنگ‌ های مشابه دیگر است و در طبیعت و صنعت مُد به وفور دیده می‌ شوند. 

مزیت و برتری اصلی رنگ‌ های خنثی این است که با هر دو طیف رنگ گرم و سرد به خوبی ترکیب می‌ شوند و تقریباً با هر رنگ پوستی مطابقت دارند. برای نمای بیشتر لباس‌ هایی با رنگ خنثی برای افراد دارای پوست تیره 2 روش اصلی وجود دارد: 

1 - رنگ‌ های خنثی می توانند به عنوان رنگ لباس مناسب پوست تیره استفاده شوند به شرطی که آنها را به عنوان بوم نقاشی در نظر بگیرید که با رنگ‌ های پررنگ و رنگارنگ برجسته می‌ شوند. به عنوان مثال، در انتخاب رنگ لباس مردانه مناسب پوست تیره، کت و شلوار خاکستری بپوشید و آن را با کراوات قرمز تکمیل کنید.

2 - لباسی با رنگ خنثی بپوشید. در مد، ما آن را یک لباس تک رنگ یا مونوکروم می‌ نامیم. در این سبک مهم نیست که چه رنگی را انتخاب کنید اما معمولاً انتخاب رنگ خنثی بهتر است. لازم به ذکر است که گاهی اوقات، رنگ‌ های طلایی و نقره‌ای نیز به عنوان رنگ‌ های خنثی در نظر گرفته می‌ شوند که برای افراد دارای پوست تیره هم مناسب هستند. پس، می‌توانید هر دو رنگ را ترکیب کنید. 


چه رنگ‌ هایی به پوست تیره نمی‌ آیند؟

همانند بسیاری از موارد در صنعت مد و فشن، مناسب جلوه کردن یک لباس به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین این عوامل عبارتند ازاینکه :

  • کدام ترکیبات رنگی را انتخاب کنید
  • چه میزان از هر رنگ در لباس شما وجود داشته باشد
  • چگونه همه رنگ‌ ها با یکدیگر و با رنگ پوست، رنگ چشم و مو شما تناسب داشته باشند
  • در کدام زمینه از کدام رنگ استفاده می‌ کنید و روانشناسی رنگ در مورد آن چه می‌ گوید

بنابراین‌، گفتن این که چه رنگ لباسی به پوست تیره می آید و افرادی که پوست تیره دارند کدام رنگ را باید بپوشند و از کدام رنگ باید دور بمانند، کار راحتی نیست. اما اگر می‌ خواهید از عواملی که باعث جلوه بیشتر لباس می‌ شوند، غافل نشوید و توجه‌ تان را تنها به رنگ پوست معطوف نکنید، باید از برخی رنگ‌ دور بمانید. از جمله:

  • تمام رنگ‌ های تیره
  • رنگ‌ هایی که خیلی شبیه به رنگ پوست شما هستند (مانند قهوه‌ ای و زیتونی)
  • رنگ‌ های سرد که چهره شما را بیمارگونه نشان می‌ دهد (به خصوص،رنگ های سبز مایل به آبی)
  • رنگ سورمه ای
  • رنگ فیروزه‌ ای تیره
  • رنگ آبی و سبز تیره

پوشیدن رنگ سیاه همیشه خوب است، حتی اگر درخشندگی بسیار کمی داشته باشد یک رنگ لباس مناسب برای پوست های تیره محسوب می شود.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی رنگ لباس مناسب برای پوست های تیره پرداختیم و نتیجه این بود که لباس‌ هایی با رنگ‌ های گرم برای افرادی که رنگ پوست تیره دارند، بهتر و مناسب تر است و رنگ‌ های سرد در صورت ترکیب با رنگ‌ های گرم می تواند ترکیب مناسبی برای افراد دارای پوست تیره باشد.

اگر پوست شما تیره است سراغ رنگ‌ هایی بروید که با رنگ پوست شما مطابقت ندارند و متضاد هستند. ما پیشنهاد می‌ کنیم از انواع رنگ‌ های با تناژ زیتونی دور بمانید و به طور کلی، رنگ‌ های روشن‌ تر را انتخاب کنید.

در آخر اینکه، این پیشنهادات یک قاعده کلی نیستند. بلکه تنها می توان با در نظر داشتن آنها در جهت بهتر جلوه کردن خود تغییر کرد. هدف این است که احساس خوبی داشته باشید و عالی به نظر برسید.