خوشبو نگه داشتن لباس در کمد

خوشبو بودن نیز یکی از الزامات خوش استایل بودن است. هرچقدر هم که فرد تمیزی باشیم لباس ها بعد از چند با استفاده نیاز به شستشو دارند تا باکتری ها از روی لباس شسته شوند و لباس بوی خوب بگیرد. ممکن است گاهی بعد از شستشوی لباس و گذاشتن آنها در کمد بوی بدی از آنها به مشام برسد. برای خوشبو نگه داشتن لباس در کمد چند راهکار داریم که در این مطلب با شما به اشتراک می گذاریم.

چگونه کمد لباس را خوشبو کنیم

برای اینکه لباس های شما در کمد بوی خوبی داشته باشد، قبل از هرچیز باید از شستشو لباس ها اطمینان داشته باشید. همچنین باید لباس ها بطور کامل خشک شده باشند تا آنها را در کمد لباستان بچینید وگرنه بوی بدی می گیرند.

حالا چند روش خوشبو نگه داشتن لباس در کمد را به شما معرفی می کنم:

قرار دادن جوش شیرین در کمد لباس

برای اینکه کمد لباستان بوی خوبی بگیرد، مقداری جوش شیرین را در ظرف کوچکی ریخته و در گوشه ای از کمدتان قرار دهید و هر ماه آنرا تعویض کنید. جوش شیرین بوی بد را بخود جذب می کند.

قرار دادن صابون عطری در کمد لباس

برای خوشبو کردن لباس های داخل کمدتان می توانید یک صابون عطری نو را داخل دستمال کاغذی قرار داده و در گوشه ای کمد لباس بگذارید تا بوی آن پخش شود.

استفاده از قهوه تازه

قهوه انواع بو را خنثی می کند. برای اینکه کمد لباستان خوشبو شود تعدادی دانه قهوه را داخل یک دستمال نازک قرار داده و در کف کمدتان قرار دهید تا بوی لباس ها را بگیرد.

قرار دادن گل های معطر خشک شده در کمد لباس

می توانید مقداری گل و گیاه معطر مانند اسطوخودوس خشک شده را در کیسه ای قرار داده و داخل کمد لباستان نگه دارید تا لباس های شما را خوشبو کند.

نمک دریایی

برای خوشبو شدن لباس ها و رفع بوی بد از کمد لباس مقداری نمک دریایی را داخل دستمال نخی ریخته و در کمد لباس قرار دهید. نمک خاصیت ضد رطوبت و ضد باکتری دارد و بوی بد کمد لباس را جذب می کند.

برگ سدر

قرار دادن مقداری برگ سدر در کمد لباس می تواند در خوشبو کردن لباس ها موثر باشد.

دارچین

یک راه ساده برای خوشبو نگه داشتن لباس در کمد این است که بعد از جوشاندن تعدادی چوب دارچین داخل آب، آن را در کمد لباستان قرار دهید تا فضای کمد را خوشبو کند.

پارچه معطر

برای خوشبو کردن لباس داخل کمد مقداری خوشبو کننده را روی دستمال نخی اسپری کنید و انرا داخل کمد بین لباس ها قرار دهید.

استفاده از عود

یک راه آسان برای خوشبو نگه داشتن لباس در کمد استفاده از عود با رایحه های طبیعی است.

وانیل

مقداری عصاره وانیل را بر روی تکه پنبه بریزید و پنبه را داخل کمد لباستان قرار دهید تا بوی خوش ان در فضا پخش شود.

نکات لازم برای خوشبو نگه داشتن لباس در کمد

به غیر از روش هایی که در بالا برای خوشبو کردن لباس ها در کمد ذکر شد، باید هنگام شستشوی لباس نیز به برخی نکات توجه داشته باشید تا لباس های شما بوی خوبی بگیرند:

  • در روند شستشوی لباس ها از نرم کننده های معطر استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از خشک کن برای خشک کردن لباس ها، یک دستمال را آغشته به خوشبو کننده کرده و به لباس ها اضافه کنید.
  • بعد از پایان شستشوی لباس ها در لباسشویی سریعا آنها را خارج کنید و در هوای آزاد پهن کنید.
  • در کمد لباستان را هر چند وقت یکبار باز بگذارید تا هوا عوض شود.