رنگ مناسب لباس خواستگاری

روز خاستگاری از جمله روزهای فراموش نشدنی و خاطره انگیز است که تا سال ها در ذهن افراد باقی می ماند. لباس خواستگاری نیز از جمله مواردی است که می تواند باعث شود شما در مجلس بدرخشید. علاوه بر آگاهی از اینکه چه مدل لباسی به شما می آید و برای شب خاستگاری مناسب است، باید رنگ مناسب لباس خواستگاری را هم انتخاب کنید تا بعد از گذشت چندین سال از شما به عنوان یک عروس خوشپوش یاد شود. در این مطلب می خواهیم چند رنگ لباس مناسب مراسم خواستگاری را به شما معرفی کنیم تا برای شب مهم زندگی خود از آنها استفاده کنید.

رنگ لباس مناسب شب خواستگاری

برای اینکه رنگ لباس مناسب برای خاستگاری را انتخاب کنید حتما به رنگ پوستتان توجه داشته باشید. شاید برخی رنگ ها تِرِند شده باشند اما با رنگ پوست شما سازگاری نداشته باشد و زیبایی چهره شما را پنهان کنند. برای شب خاستگاری تنها باید رنگ هایی را در نظر داشته باشید که به رنگ پوست شما بیاید. اما رنگ مناسب لباس خواستگاری چه رنگ هایی هستند؟

رنگ مناسب برای لباس خواستگاری

قبل از انتخاب رنگ لباس مناسب برای شب خاستگاری لباسی را برای این مراسم در نظر بگیرید که تا حد ممکن پوشیده باشد و شما را با وقار نشان دهد. از پوشیدن لباس های کوتاه و چسبان که در آنها احساس راحتی ندارید خودداری نمایید. سعی کنید لباس شما ساده و دخترانه و متناسب با سنتان باشد.

بهترین رنگ لباس برای خواستگاری

برای انتخاب رنگ لباس خاستگاری حتما از رنگ های روشن استفاده کنید، اما از پوشیدن لباس های سراسر سفید خودداری کنید. می توانید رنگ سفید را با رنگ های ملایم بکار ببرید.

کِرِم

رنگ کرم یک رنگ بسیار شیک برای لباس شب خاستگاری است و اگر قد شما زیاد بلند نیست می توانید از طیف های مختلف آن یک استایل مونوکروم شیک برای شب خاستگاری داشته باشید.

یاسی

از رنگ های روشن ملایم مثل یاسی استفاده کنید. رنگ یاسی دخترانه و آرامش بخش است و جذابیت شما را افزایش می دهد. این رنگ را می توانید در کنار رنگ طوسی روشن استفاده کنید.

آبی روشن 

می توانید از ترکیب رنگ آبی روشن و رنگ استخوانی برای لباس شب خواستگاری استفاده کنید.

سبز روشن 

سبز می تواند انتخاب مناسبی به عنوان رنگ لباس برای خواستگاری باشد که نماد تازگی و طراوت است. پس اگر رنگ سبز به پوست شما می آید بهترین رنگ لباس برای خواستگاری شما رنگ سبز است که می توانید ان را با رنگ هایی چون صورتی ملایم و یا شیری ست کنید.

ویژگی های رنگ لباس برای خواستگاری

برای داشتن بهترین رنگ لباس روز خواستگاری حتما نیاز به خرید لباس های جدید  نیست، می توانید کمی سلیقه بخرج دهید و لباس های رنگ روشنی که دارید را با یکدیگر ست کنید. رنگ های روشنی مثل شیری، گلبهی، صورتی، بژ هرکدام زیبایی خاص خود را دارند و به عنوان رنگ لباس مراسم خاستگاری مناسب هستند، پس اگر لباس مناسبی با این رنگ ها دارید، می توانید از آنها در مراسم خاستگاری استفاده کنید.

در بین رنگ های تیره رنگ بنفش می تواند مناسب رنگ لباس خواستگاری باشد اگر بهمراه رنگ های روشنی چون کرم یا شیری ترکیب شود.

شاید احساس کنید رنگ های جیغ و تند مثل نارنجی، قرمز یا سرخابی می تواند رنگ مناسبی برای شب خاستگاری باشند اما چنین رنگ هایی مناسب مراسم خاستگاری نیستند. پس پوشیدن آنها را به دورهمی های دوستانه خود موکول کنید.

نکات مهم در انتخاب رنگ لباس مناسب برای خواستگاری

  • از پوشیدن لباس هایی با رنگ تیره و گرفته مثل مشکی خودداری کنید.
  • هنگام آماده شدن برای مراسم خاستگاری استفاده از اکسسوری های همرنگ با لباستان را فراموش نکنید.
  • چنانچه کمی چاق هستید یا اضافه وزن دارید رنگ های خیلی روشن را به عنوان شال استفاده کنید و سعی کنید رنگ هایی را بپوشید که شما را لاغرتر نشان دهد. مثلا می توانید از پیراهنی با دو ترکیب رنگ شیری و سرمه ای استفاده کنید.
  • لباس هایی که بیشتر از دو یا سه رنگ در آنها کار شده را به عنوان لباس روز خاستگاری انتخاب نکنید. سعی کنید لباستان شیک و ساده باشد.
  • بهتر است لباس های زرق و برقی را برای مراسم خاستگاری انتخاب نکنید.
  • لباس های خیلی رسمی و یا خیلی اسپرت نپوشید.
  • در کنار لباس مراسم خاستگاری حتما از صندل استفاده کنید.

و در آخر اینکه، برای روز خاستگاری باید لباسی را انتخاب کنید علاوه بر رنگ مناسب و زیبا، در آن احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.