چگونه لکه خودکار را از روی لباس از بین ببریم

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که بعد از استفاده از خودکار متوجه لکه هایی بر روی لباس خود شوید. لکه خودکار بر روی لباس به تنهایی با آب پاک نمی شود و ممکن است حتی وضعیت را بدتر کند و جوهر خودکار را بر روی لباس شما پخش کند. این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا با چند روش از بین بردن لکه خودکار از روی لباس آشنا شوید.


چطور جوهر خودکار را از روی لباس پاک کنیم

پاک کردن جوهر خودکار به دلیل اینکه از مواد غیر طبیعی تشکیل شده کمی سخت اما شدنی است. مهم ترین نکته برای از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی لباس این است که در اولین فرصت برای پاک کردن آن اقدام کنید. هر جقدر زودتر از روش های مختلف از بین بردن لک خودکار از روی لباس استفاده کنید نتیجه بهتری می گیرید. پس وقت را تلف نکنید و اگر لکه خودکار بر روی لباس شما ایجاد شد روش زیر را برای از بین بردن آن بکار بگیرید.

چند روش از بین بردن لکه خودکار از روی لباس

پیش از امتحان کردن روش های مختلف برای از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی لباس بهترین تصمیم سپردن لباس به یک خشکشویی معتبر است.

اما اگر تصمیم به از بین بردن لکه خودکار از روی لباس در منزل دارید تا جایی که ممکن است پشت لکه ایجاد شده را خشک نگه دارید یا یکی پارچه تمیز و خشک زیر لکه قرار دهید، تا از سرایت به سایر نقاط لباس پیشگیری شود. همچنین همواره از مالیدن لکه خودکار خودداری نمائید.


از بین بردن لک خودکار از روی لباس با نمک

برای از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی لباس مقداری نمک را بر روی لکه خودکار بریزید و یک حوله کاغذی مرطوب روی آن قرار داده و به آرامی روی لکه فشار وارد کنید. برای پاک کردن لکه های شدید این حرکت را چند بار تکرار کنید و در نهایت نمک را از روی لباس پاک کنید.

از بین بردن لکه قدیمی جوهر خودکار روی لباس با تافت مو

در استفاده از تافت مو برای از بین بردن لکه های خودکار روی لباس، یک پارچه زیر لکه خودکار قرار داده و کمی از تافت مو بر روی لکه اسپری کنید. اضافی تافت را با استفاده از یک اسفنج بردارید و در نهایت لباس را آبکشی نمایید. تافت مو باعث حل شدن جوهر خودکار می شود و در از بین رفتن لک خودکار موثر است.


نحوه از بین بردن لکه خودکار از روی لباس با خمیر دندان

برای پاک کردن لکه خودکار از روی لباس می توانید از خمیر دندان غیر ژله ای کمک بگیرید. مقداری خمیر دندان بر روی لکه خودکار بریزید و قسمت لکه لباس را بر روی هم بکشید. در نهایت لباس را با مواد شوینده معمولی بشوئید. میزان اثر بخشی این روش به جنس پارچه هم بستگی دارد.

از بین بردن لکه ی جوهر خودکار روی لباس با سرکه

یک روش از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی لباس استفاده از سرکه سفید است. لکه ایجاد شده را داخل کمی سرکه سفید خیس کرده و ترکیبی از سرکه و نشاسته ذرت را بر روی لکه بمالید. بعد از خشک شدن مواد بر روی لباس آنرا آبکشی نمائید.

از بین بردن لک خودکار از روی لباس با سمباده

می توانید از یک تکه سمباده برای از بین بردن لکه خودکار از روی لباس استفاده کنید. سمباده را با فشار ملایم بر روی لکه بکشید و در نهایت لباس را بکشی نمائید.

از بین بردن لکه ی خودکار از روی پارچه با شیر

استفاده از شیر برای از بین بردن لک خودکار روی لباس موثر است. هنگامی که لکه خودکار تازه است یک حوله کاغذی را با کمی فشار بر روی لکه قرار دهید سپس اجازه دهید قسمتی از لباس که با خودکار لک شده به مدت نیم ساعت داخل شیر خیس بخورد. در نهایت لباس را با آب بشوئید.

از بین بردن لکه های خودکار روی لباس با لاک پاک کن

اگر بعد از استفاده از شوینده ها معمول لکه خودکار از روی لباس شما پاک نشد از لاک پاک کن کمک بگیرید. مقداری محلول پاک کننده ناخن را بر روی لکه ایجاد شده بریزید و بعد از پاک شدن لکه لباس را با آب سرد بشوئید.

از بین بردن لکه ی خودکار از روی پارچه با الکل صنعتی

بهترین روش برای پاک کردن لکه ی خودکار که هنوز قدیمی نشده الکل صنعتی است. الکل باعث خنثی شدن رنگدانه های جوهر خودکار می شود. در این روش کمی الکل صنعتی را بر روی پارچه نخی تمیز بریزید و روی لکه فشار دهید. بعد از تکرار این مراحل و از بین رفته لکه خودکار، لباس را بخوبی آبکشی نمایید.

روش از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی لباس با گلیسرین

برای از بین بردن لکه خودکار از لباس، مقداری گلیسرین را گرم کنید و بر روی لکه ایجاد شده بکشید. سپس لباس را به روش معمول بشوئید.

از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی لباس با جوش شیرین

برای پاک کردن لکه خودکار از روی لباس کمی جوش شیرین را با آب ترکیب کنید و بر روی لکه بمالید.

از بین بردن لکه ی خودکار از روی پارچه با ژل ضد عفونی کننده دست

این روزها ژل ضد عفونی کننده دست در دسترس همه افراد هست. اگر به دنبال یک روش راحت و سریع برای از بین بردن لک خودکار از روی لباس هستید کمی ژل عفونی کننده دست را بر روی لکه بزنید و سپس لباس را با مواد شوینده بشوئید.

چند نکته برای از بین بردن لکه خودکار از روی لباس

  • برای اینکه لکه خودکار از روی لباس پاک شوید در اسرع وقت برای از بین بردن آن اقدام کنید.
  • پیش از اینکه لکه خودکار را از لباس پاک کنید آنرا نشوئید چون باعث تثبیت و گسترش لکه می شود.
  • از آب سرد برای پاک کردن لکه خودکار از لباس استفاده کنید.
  • از مالیدن لباس برای پاک کردن لکه خودکار خودداری کنید.
  • بهتر است پیش از استفاده از وش های مختلف برای از بین بردن لکه خودکار به جنس لباس توجه داشته باشید.