لباس کوکتل چیست و چه ویژگی هایی دارد

لباس های زنانه تنوع زیادی دارد و برای هر موقعیتی اعم از رسمی و مجلسی تا اداری و اسپرت لباس های مختلفی وجود دارد. یکی از متنوع ترین انواع لباس زنانه مربوط به لباس های مجلسی می شود که مخصوص مراسم و جشن ها می باشد و لباس کوکتل یکی از آنهاست. در این مطلب به معرفی لباس کوکتل و ویژکی های آن می پردازیم. برای آشنایی با لباس کوکتل این مطلب را دنبال کنید.

لباس کوکتل زنانه

یکی از پوشاک رسمی برای مجالس و مهمانی ها لباس کوکتل است که از گذشته وجود داشته و پوشاک امریکایی می باشد. نوعی لباس مجلسی زنانه که قد آن تا زانو می باشد.

در مورد نحوه پیدایش لباس کوکتل گفته می شود که بعد از جنگ جهانی اول، ایده زنان شاغل با استقبال مواجه شد. در اواخر دهه 1940، کریستین دیور لباس کوکتل را معرفی و فرهنگ جدید و آداب و رسوم جدیدی را ایجاد کرد.

لباس کوکتل در ابتدا فاقد رنگ، پارچه یا سبک خاصی بود و از دهه 1950 لباس‌ های کوکتل در طیف های مختلفی از رنگ و سبک ها تولید می شد. پس از یک دهه، محبوبیت لباس کوکتل از بین رفت و برای مدتی تا دهه 90 فراموش شد.

در حال حاضر لباس کوکتل را می‌ توان برای مراسم مختلفی همچون مهمانی ها، مراسم و رویدادهای منحصر به فرد مانند سالگرد ازدواج یا دورهمی های زنانه پوشید.

ویژگی های لباس کوکتل

کوکتل لباسی راحت و مناسب برای دورهمی و مهمانی هاست که در آن حرکت آزادنه‌ تری می‌ توانید داشته باشید. در واقع لباس نیمه رسمی، راحت و لوکس محسوب می شود. یعنی به اندازه‌ لباس شب سنگین نیست، اما تا حدود زیادی خیره کننده است، بخصوص اگر از رنگ‌ های شاد و چشمگیر آن استفاده کنید.

نکاتی برای خرید لباس کوکتل

اگر تصمیم دارید برای مهمانی ها لباس کوکتل بپوشید باید هنگام خرید لباس کوکتل به چند نکته توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • رنگ لباس کوکتل

رنگ لباس تعیین کننده سایر استایل شماست. برای لباس کوکتل طیف صورتی و آبی فیروزه‌ای انتخاب خوبی هستند و شما را جذاب تر می کنند.

اگر بها رنگ های روشن میانه خوبی ندارید، رنگ های سبز یشمی، سرمه ای و آبی تیره نیز انتخاب خوبی هستند. می توانید این رنگ ها را با سفید و مشکی ست کنید و یک استایل عالی با لباس کوکتل داشته باشید.

  • جنس لباس کوکتل

برای حضور در یک مهمانی بهتر است لباس کوکتل شما جنس براق و مجلسی داشته باشد. پارچه های ابریشم، مخمل و ساتن از جمله پارچه های مناسب برای لباس کوکتل هستند.

اگر در هوای گرم تابستان به مهمانی دعوت شده اید لباس هایی با پارچه سبک‌ تر انتخاب کنید و برای زمستان، رنگ‌ های تیره‌ تر و پارچه‌ های سنگین‌ تر، گزینه درستی هستند.

  • به کیفیت لباس کوکتل توجه داشته باشید

اینکه لباس کوکتل شما از جنس مرغوبی باشد، باعث می شود شستشو و اتو کشی آن نیز راحت تر انجام شود و در نهایت لباس شما ایستایی بهتری خواهد داشت. برای خرید لباس کوکتل جنس مرغوب و باکیفیت انرا انتخاب کنید.

ست کردن لباس کوکتل

برای پوشیدن لباس کوکتل بهتر است به سبک مهمانی و افرادی که در این مهمانی حضور دارند نیز توجه کنید. اینکه مراسم تا حد خصوصی و یا رسمی است.

برای ست کردن لباس کوکتل می توانید پیراهن‌ هایی با انواع مدل یقه، برش، آستین، و رنگ را انتخاب کنید. همچنین می‌ توانید لباس کوکتل را با انواع کراوات و اکسسوری های مختلف ست کنید. مثلا یک جوراب شلواری خاص بپوشید یا یک روسری کوچک را به عنوان دستمال گردن گره بزنید و یا از سنجاق سینه استفاده کنید.

کفش شما بهتر است پاشنه دار باشد. صندل‌ های بندی و یا کفش‌ های چرمی نیز انتخاب مناسبی هستند. توجه داشته باشید که کفش راحتی را انتخاب کنید و رنگ‌ کفش متناسب با لباستان می‌ تواند براق یا نود باشد.